tisdag 6 januari 2009

Lindt Creation Intense Orange

Lindt är den choklad jag äter om får välja bland alla hundratals olika chokladtillverkare. Jag är inte så förtjust i 70 % choklad, jag tycker att den är alldeles för bitter, nästan sur. Men Lindts 70% är faktiskt god. Lindt a toutch of sea salt är den bästa. Jag var skeptisk innan jag hade smakat, nu är den min favort choklad. När chokladen smälter i munnen och man hittar en saltflinga blir man nästan lycklig=) Det är som att hitta en diamant. Den lilla saltflingan lyfter chokladen till nya smak höjder.

Igår testade jag en ny Lindt. Creation 70% Intense Orange.
Blev lite besviken ändå. Apelsinfyllningen var lite syltliknande. Inte alls nån speciellt intensiv apelsinsmak. Jag hade förväntat mig mer apelsinsmak i den mörka chokladen, och inte bara som fyllning. Kul att ha provat, men inget jag köper igen.

1 kommentarer:

Jag tänkte precis gå ner på hemköp och köpa den där, tror jag testar något annat :)

kram Tess

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More