onsdag 21 januari 2009

En fantastisk affär

Världens mest fantastiska affär är:

Pearl River New York


I mars förra året var vi i New York. Alltid när jag ska åka utomlands så börjar jag leta upp mat och köksaffärer på internet som jag kan besöka under resan. Redan i januari började jag planera vilka affärer jag skulle gå i, och då hittade jag denna fantastiska affär. Med mig till NY hade jag en lång lista på prylar jag bara var tvungen att köpa på Pearl River. När vi väl kom dit så var jag där inne i nästan 2 timmar. Min sambo fick huvudverk av alla prylar efter 1 timme och gick ut därifrån. Jag märkte inte ens att han var borta haha=) Som allt annat i NY var också Pearl River jätte stort, 3 våningar fullt av fina saker.

Jag spenderade hälften av min NY budjet i den affären=)
Ändå ångrar jag bittert att jag inte köpte dom här fina tallrikarna. Eftersom do
llarn var så låg var det ju super billigt jämfört med vad det skulle kosta i Sverige.
Jag minns att jag hade ställt undan flera kundkorgar med kökspylar. Det blev en lång kö efter mig i k
assan och personalen fick hjälpa mig att packa i kassarna, haha. Det blev taxi direkt till hotellrummet med dom 7 kassarna.

Det här var några av de saker jag köpte:




1 kommentarer:

Så vackert porslin du fick med dig hem. Tallrikarna var superfina. Tekannan är också mycket fin.

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More