fredag 9 januari 2009

2 kommentarer:

Hej Anna!

Äntligen kan jag lära mig filéa fisk. Vilken kniv använder du? Vad kostar en bra kniv?

Va bra=) Det är bra att kunna.
Det spelar egentligen inte så stor roll vilket märke du köper. Bara du trivs med kniven. Den ska kännas bra i handen. Knivar med hårt stål håller sig vassare längre. Jag använder Globalknivar, min Global kockkniv är min bästa vän=) Men dom är dyra, man betalar mycket för märket också.

Mjukt stål går lätt att bryna; förlorar skärpan något snabbare, men primäreggen går lätt att återställa igen.

Hårt stål bibehåller skärpan längre men är å andra sidan lite mer känsligt, kräver större kunskap i knivvård och att du bör veta hur man använder en våtsten.

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More