onsdag 28 januari 2009

En enkel bärpaj mitt i natten

En enkel bärpaj





Igår kväll runt 23.30 tiden blev jag och min sambo väääldigt sugna på äppelpaj.
Men det var lite svårt att göra en hel paj på ett enda äpple. Så vi skrapade ihop alla bär vi hade i frysen och vips blev det en bärpaj.

Den här pajreceptet är den enklaste pajrecept jag har gjort.
Och kanske ocks den godaste.
Jag tror det skulle vara väldigt smaskigt med 1-2 msk kanel i sockerblandningen också.

Smulpaj Äpple
3 Portioner

4 Äpplen

1 1/2 dl Vetemjöl
1 1/2 dl Socker

200 g Margarin
1 dl Havregryn

Smörj formen med lite margarin. Skär äpplena i ca 5 mm tunna bitar. Och fyll formen. Blanda ihop mjölet och sockret. Och strö det över äpplena. Skiva margarinet i tunna skivor, och täck jämt över hela formen. Strö över havregrynen.

Sätt ugnen på 200 grader. Ställ in formen i ugnen.
Äppelpajen är färdig när den är gyllenbr
un och mjuk.

1 kommentarer:

Shit va gott det ser ut !!! Blir alldeles dregglig såhär mitt i natten ju, "måste ha!"

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More