fredag 1 maj 2009

Glassnyheter;Tiramisù och Apelsinchoklad





Nu kommer SIA Glass med två nya glass smaker; Tiramisù och Apelsinchoklad.
Apelsinglassen lät intressant tycker jag, den har funnits förut i SIA's sortiment, men då missade jag den. "Sommelier Johan Blanche, expert på smaker och stor glassentusiast beskriver den nya smaken så här:– Tiramisù är krämgul med vackert, sirliga incitament. Fin, mörk och lite bränd tiramisùkaraktär och knastrande kex. Det är bra balans mellan den djupa, tiramisùsmaken och det mjuka höljet."

Jag har bara hunnit med tre av deras nya glass sorter för i år. Sorbet var det föresten. Mango, Kaktus/Citron och Hallon (ekologisk).



Dom ligger fortfarande i frysen vilket inte är ett bra betyg. Den som var bäst av dom tre var Mango, Kaktus/Citron smakade kemiskt och Hallon var ingen höjdare heller.
Jag kan tänka mig Mango på toppen av en exotisk fruktsallad,en varm sommardag.Kaktus/Citron kan jag inte tänka mig alls.
Vilka har ni testat?

1 kommentarer:

Ingen av dina beskrivna glassar har jag smakat. Sias apelsinglass låter god, namnam, den andra med.

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More