tisdag 7 april 2009

Glass i Stockholm


Jag läste på Aftonbladet och hittade en glassguide till Stockholm. Det är bra att veta vart man ska gå om man är i Stockholm någon gång. Vad äter ni helst glass eller sorbet?



Annorlunda glass

Stockholms glass- & pastahus
Valhallavägen 155, Östermalm.
Kanel, öl och basilika är bara några av smakerna.

Hard Rock Café
Sveavägen 75, Vasastan.
Här finns både klassisk sundae och den lite mer vågade Coke Float - ett glas cola, med en kula vaniljglass i.


Italiensk glass

Gelateria Italiana

Drottningholmsvägen 22, Fridhemsplan.

Har hemlagad italiensk glass som specialité.


Sorbet

Lux Dessert och choklad
Patentgatan 7, Lilla Essingen.
Säljer sorbetglass med fruktig smaker och ekologiska ingredienser.


Kulglass

Ben & Jerry's
Västerlånggatan 41, Gamla Stan.
Välj bland 24 smaker ut Ben & jerry's sortiment. Finns även milkshake, hotshake, core sundae, amerikanska bakverk och hemlagade våfflor.

Stockholms glasshus
Birkagatan 8, Vasastan.
Välj mellan 48 olika sorters glass. Anpassar sortimentet efter säsong.

Mjukglass

Lejonet & Björnen-kiosken
Medborgarplatsen, Söder.
Stanna till efter Götgatan och svalka av dig med en glass.

3 kommentarer:

Tack för tipsen. Jag föredrar nog helst glass och helst i våffla en varm sommardag.

Men åhh, de har ju missar det bästa stället. AH:s vid nytorgsgatan. Och jag äter helst glass, italiensk jordgubbsglass eller amarettoglass.

AH:s har jag aldrig hälsat på. Det måste jag ju göra. Jag har inte koll på gatorna i Stockholm, men gäller det glass då hittar jag =)

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More