måndag 30 november 2009

Blossa Clementin utverdering


Jag dricker själv inte glögg, men jag smakar alltid när det är glögg jag inte har smakat förut.
Årets Blossa Clementin var inte direkt någon clementin explosion i munnen..men den är betydligt syrligare än vanlig glögg, men man får leta länge bland smaklökarna för att hitta någon clementinsmak. (jag hittade den inte men min sambo säger att han kände clementinsmaken någonstans uppe i gommen..!) Kanske att det finns antydan till citrussmak då. Nu är ju jag inte som sagt någon expert på glögg så ut och köp årets Blossa! Stark var den i alla fall, det stack i näsan när jag luktade på den. Bloss Clementin får 2,5/5 + dock för att den inte är så söt som många andra glögg. (glögg..glöggar?)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More