onsdag 5 augusti 2009

Glass i stora lass




Efter 4 veckors semester på resande fot har jag nu kommit in i dom vardagliga rutinerna. Sista veckan i juli for vi runt och tältade på Gotland, det är lite som att komma till ett annat land. Besöker ni Gotland så passa på att gå ner till den fina hamnen och stanna till på Glassmagasinet.

Det kan ta en stund innan man kommer därifrån då dom har 100 olika sorters glass, och man egentligen vill ha en kula av varje.

Vad sägs om glass som smakar:

pop corn
äppelpaj
kastanj
ros
bubbelgum
annanas split

Jag kan rekommendera saffran/honungsglassen, den tog hem priset för godaste glassen i vårt resesällskap.
Vitchoklad,saffran/honung och salmbär var det jag hade tänkt att smaska på, men salmbärsglassen var slut så jag tog lemon curd istället. (mindre lyckat val)

Saffransglass är något jag måste prova att göra, och självklart kommer ni få se resultatet=)

1 kommentarer:

Finns det något godare än glass?

Det blir spännande att läsa om din saffransglass!

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More