torsdag 6 augusti 2009

Hablingbo Café


Vi fick ett tips om att Hablingbo Café skulle vara värt ett besök, så efter nattens tältning vid havet for vi dit för att äta frukost. Jag är väldigt glad och tacksam över det tipset (Tack M=) för det här bageriet/cafét var verkligen en av Gotlands många pärlor.
På Hablingbo Café bakar dom ekologiskt och dessutom närproducerat bröd,bullar, kakor pajer osv. Smörgåsarna avnjöt vi på uteplatsen i det gröna, dom var fantastiska och jag testad även deras kolakaka som smälte i munnen. Trevlig personal, bra service och pluss i kanten för alla olika tidningar som man fick ta med sig ut och läsa. Jag blev överlycklig när jag hittade Gourmet =) Hablingbo Café är ett mycket hett tips!



nybakat lantbröd med hummus

sill, potatis och ägg smörgås

brieost och parmaskinka

nybakad kolakaka som var himmelsk



2 kommentarer:

Härliga mackor! Nam nam!

Hur gör jag humus?

här kommer en länk till hur man gör hummus:

http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=19995

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More