fredag 27 augusti 2010

Ny produkt från Kelda:Kelda laga mat 4%


Eftersom kylen och frysen la av förra veckan så blev jag mycket glad över att få hem ett bud med Keldas nya produkt Kelda laga mat 4%, en mjölk och grädd blandning utan konstgjorda tillsatser (aromer, färgämnen ,emulgeringsmedel ) Villa ju provlaga på en gång! Pasta fanns i skafferiet, lika så örtagårdsbuljong torkad svamp från förra året har jag mängder av (mycket bra om frysen går sönder =) tänk på det i år när ni inte vet vad ni ska gör av all svamp ni plockat) och en ensam schalottenlök som jag sparade på balkongen blev perfekt tillsammans med Kela laga mat.

Det är tråkigare att steka lök och svamp i olja..=/ Det blir inte samma goda smak som med smör, men vad ska man göra när man inte kan förvara kylvaror..
Kelda laga mat innehåller som sagt 4 % fett, och jag förstår inte riktigt grejjen med alla dessa "light" produkter, varför köper folk sånt? Köp grädde och spä ut med vatten eller mjölk så får du samma procent men mer smak. Kelda laga mat känns och är ju mer krämigare än hm..ja vadå mjölk? andra produkter med låg fetthalt..? jag vet inte för jag köper inte sånt. Men krämigare var den. Dock ganska smaklös i sig och varför inte använda mjölk som är 3 % och sedan reda såsen eller grytan..? Iof så kanske man inte orkar eller vet hur man reder en sås och då kanske sådana här produkter är bra. Arla laga mat fungerar dock bättre som gräddsås utan redning. såsen blir tjockare än om du skulle använt mjölk, men inte så bra som en gräddsås ska vara.

2 kommentarer:

Tack för kommentaren,

provar ditt tips nästa gång :)

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More