tisdag 14 juli 2009

Whole Food Market

Om det finns en himmel för matnördar så är det garanterat till Whole Food Market man kommer. Jag kan inte beskriva hur underbart det var att få vistas i denna affär. Jag blev yr av lycka.



Det fanns svampar..kantareller, moreller,svampar jag aldrig har sett, skivade,hackade,torkade,malda, på grillspätt, marinerade osv.
Strutsägg,ankägg, stora ägg, små prickiga ägg...
Aloevera, vad gör man av det förästen? Hallå Sverige vi är såå efter!

Mängder av olika chipssorter, bananchips,morotschips,ärtchips, pumpachips,chipotel/vitlökschips, lättsaltade chips i olika frityroljor..
Jag gick bara och stirrade storögt.

Socker i olika former,färger och smaker.

Jag tror att halva min budget kommer spenderas på Whole Food Market.
Vilket fantastiskt ställe.
Det fanns en stor ostavdelning, en fisk och skaldjursavdelning, ett bageri för bröd och ett för desserter,tårtor,kakor,pajer osv. Det fann bacon rökt på minst 5 olika sätt, lika så korvarna och allt utan en enda liten tillsats. Det fanns lösviktsmat som man kunde plocka ihop och ta med sig. Kalla sallader, varma sallader, kött på olika sätt,kyckling,fisk, vegetariskt och sen en dessert i lösvikt..!! Med kalla och varma desserter. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

Vi var inte ens runt i hela affären, ändå var vi där över en timme. Jag fick dras därifrån.
Jag vill bo där!!

Kvällsmaten bestod av godsaker från Whole Food.
Och jag kan lova att det var gott, precis allting var fantastiskt gott.



spenat/kronärtskocksröra (tips från Taffel tror jag) fantastisk!




smaskiga vitlök/basilika brödkex och en mild god getost




örtmarinerad fetaost och mini mozzarella


färsk uppskuren ananas och en påse...självklart..godaste chipsen jag någonsin ätit


Whole Food Market, I'll be back!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More