söndag 16 september 2012

Blåbärspaj med vanilj, kanel och muscovadosocker



Idag plockade jag årets sista blåbär. En smula vemodigt då hösten verkligen gör sig påmind. 
Som en sista hyllning till årets regniga sommar bakade jag det jag tycker blåbär gör sig bäst i; en smulpaj. Dom små blå trivs väldigt bra ihop med vanilj, kanel och muscovadosocker. Muscovadosocker finns i två varianter, en mörk och en ljus. Det mörka muscovadosockret har en distinkt ton av lakrits och det ljusa, smörkola toner. Jag blandade mina blåbär med ljust muscovadosocker, en halv vaniljstång, kanel och lite potatismjöl. 

Som vanligt denna sommar regnar och blåser det ute i kväll, men det gör inget för jag skall njuta av blåbärspaj och vaniljglass :)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More