fredag 19 juni 2009

Moscati ‘Asti


Via Taffel (såklart=) hittade jag det det vita mouserande vinet Moscati ‘Asti,
som jag inhandlade i torsdags.

Såhär lyder systembolagets beskrivning:

Alkoholhalt 5,5 %


Färg Ljusgul färg med grön nyans.


Doft Druvtypisk, blommig, lätt parfymerad doft med inslag av fläder, päron och gröna äpplen.


Smak Sött, druvtypiskt, blommigt, pärlande vin med inslag av fläder, gröna äpplen, päron och honung.


Jag tycker att det här vinet var gott, hur gott vet jag inte riktigt,då det var en aning för sött, men inte sliskigt sött (som cider kan vara). Kändes lite som läsk, fast för vuxna.
Lite päronsoda. Det får en 3/5 av mig. Gillar du söta viner är det nog något för dig=)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More