onsdag 15 februari 2012

Slow Food samt Mat och Vänner


I fyra veckor och sammanlagt 345 timmar har jag tillsammans med två klasskompisar skrivit vår B-uppsats om Slow Food och hur dom genom olika evenemang och underorganisationer så som the Ark of Taste, Terra Madre och Salone del Gusto arbetar för att bevara och främja lokala mattraditioner och livsmedel.
Jag är här med en officiell Slow Food entusiast =)

Om två veckor flyttar jag ner till Helsingborg i nästan tre månader för att utföra min praktik på matmagasinet Mat och Vänner, vilket ska bli jätte kul och lärorikt. Självklart kommer jag att uppdatera bloggen med allt spännande jag får lära mig. Har ni några Helsingborg-tips så får ni gärna dela med er =)

Nu blir det en sen lunch bestående av quinoasallad med fetaost,lax,oliver, salladslök, bladspenat och avokado. Hej hopp!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Dela

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More